Tuesday, December 14, 2010

Kisah Cream Puff dan Jumlah kalorinya..

Ada banyak perkara dalam fikiran nie,walaupun saya senyap...
sb byk perkara yg saya nak kongsikan bersama kawan- kawan

Alhamdulillah saya dan anak2 baru pulih dari terkena virus Chicken Pox..3 minggu saya di rumah
Jemu nyer tak terkata sb saya suka berjalan- jalan..jadi bila tak dapat keluar rumah dek kerana muka yg masih banyak parut (anda ada petua untuk bantu licinkan muka saya?? Hadiah misteri menanti petua yg berkesan) maka saya pun masuk ke dapur untuk beraksi sbg chef..hehe sekadar untuk dihidangkan untuk encik suami dan anak2..
Ini dia kesukaan saya sejak kecil kalau ke bakery inilah yg saya rebut dulu...
Akhirnya berjaya jugak..cubaan pertama hanya 10 biji cream puff,sila ke sini utk resipi asal
Esok saya buat lagi..


Jumlah kalori untuk menu minum petang saya:
4 cream puff (with custard filling) = 236 kcal

Milo (w/out sugar) = 113 kcal
Jumlah:349kcal

Jumlah  kalori pagi tadi:
2 keping roti putih Gardenia = 151 kcal

Mentega (30 gm) = 203 kcal
Air kosong = 0 kcal
Oat drink perisa coklat =
106 kcal
Jumlah : 467 kcal. 


Jumlah  kalori tengahari tadi:
Nasi (separuh) = 103.5 kcal
Ayam masak merah (dada) = 317 kcal
Sayur campur = 79 kcal
Kerabu tomato = 20 kcal
Jumlah:519.5

Jumlah  kalori malam nanti???
saya tak mau makan lagi malam nanti
cuma
Air kosong = 0 kcal

Mama:Anda tolong kira utk saya boleh..hehe saya takut nak jumlahkan kesemuanya

No comments:

Post a Comment