Saturday, December 25, 2010

Choc banana cake

Petang semalam ada pisang emas didapur comel saya..dah lama sebenarnya saya berangan  nak buat kek pisang.masa mengandungkan si kembar saya dah cuba tapi tak jadi ....tp bukan kek pisang biasa kat kedai tu...yang saya dah lama idamkan ini  namanya Choc banana cake...memang sangat sedap...saya tersenyum riang bila en suami cakap ini ini memang choc cake yg paling sedap dia makan...inilah rupanya yg dikatakan  pengalaman adalah guru yg paling berharga,...dan lepas nie saya tak akan beli lg Choc banana cake @Moist chocolate cake...kredit to Jurnal Resipi Bdaria..

kek saya naik elok dan yang paling penting....sedap dan moist sangat
Tapi kan diet saya dah rosak akibat rasa kek yg sangat best ini,kerana banyak sangat saya makan...tapi anda jgn lupa begitu banyak khasiat yg diperolehi dari pisang ialah...
# Darah tinggi dan strok - pisang membantu menurunkan tekanan darah tinggi kerana kandungan potasiumnya yang tinggi.

# Kolestrol - pisang rendah dari segi kalori lemak dan sodium yang membantu merendah kolestrol.

# Cirit-birit - potasium dan magnesium yang terkandung di dalam pisang amat sesuai merawat orang yang mengalami cirit-birit.

# Anaemia - anaemia ialah penyakit kurang darah. Oleh kerana pisang kaya dengan zat besi, ia boleh merangsang penghasilan haemoglobin di dalam darah.

# Kemurungan - orang yang sedang murung lebih cepat ceria apabila makan pisang. Ini kerana kandungan sejenis protein membantu kita menjadi tenang.

# Pening-pening - cara paling cepat merawat rasa pening-pening ialah dengan meminum minuman susu pisang kocak (banana milkshake) yang dicampur madu. Minuman ini bukan sahaja merawat malah sedap.
Mama: Tunggu yer ... resipi Jemput Pisang Oats yg sangattt sedap dan sesuai untuk minum petang di kala hujan...

Lots Of Love

 

1 comment:

  1. lor, mana resepinya...syer la...terliur la tgk kek yg sgt moist itu..huhu

    ReplyDelete